Saturday, July 14, 2012

de WIJ allergie van STEMvee in de WEI

als JEUKS red'acteur ontkom ik er ook niet aan om naar geluiden te luisteren ...
ik leg mijn luister dan ook aan voor ik een nuancerend geluid afgeef ...
(soms helpt de prikkel tot mijzelve om eerste een -onttover-slag in de lucht te slaan)

hier het anonieme geluid van een welhaast klaszieke zwever die feitelijk met beide voeten in de klei staat (te zwoegen en mee te leven zonder al te vrij aanvbod van hulp - daar was ie al van genezen, zeg maar)

het anonieme geluid wordt verwoord in de secties A en B ...

Daarna
I. een blik in woorden door meekijken als mens van vlees en bloed en daarna als
II a. JeuKS, ontwerper van "een andere wereldse vorm van samenleven" , een alternatief dat technisch haalbaar is 
II b. én technocratie meent tegen te gaan (heel-blik in voor-tuur)

( hier de reflecties in de 3links": I , IIa  en IIb ).

A) 
Wat regelmatig gebeurd is dat ik zinnen tegenkom  in groepen die ongeveer als volgt gaan:
- Wij willen (dit of dat)....
- Wij (zijn dit of dat gewend) ...
- Wij (hebben deze of die identiteit)

B) 
De volgende argumenten waarvan ik vind dat ze relateren en geven mijn voorkeur in deze weer:
- Ik voel me (bijna) nooit vertegenwoordigd in “wij”
- Ik vind het pretentieus dat iemand namens mij of een ander kan spreken door het gebruik van “wij”
- Als iemand anders “wij” communiceert geeft de kleinste afwijking van wat ik wil, gewend ben of identificatie al een heel ander beeld dan hoe ik het zou weergeven
- Alleen “ik” geeft de eigen intentie weer.
- “Wij” zou volgens mijn gevoel alleen gebruikt kunnen worden als er totale geverifieerde overeenstemming is met alle leden die in “wij” vervat zijn, ik vermijd het daarom liever. Een andere mogelijkheid is als “wij” een abstracte groep vertegenwoordigt en dit “wij” omschreven wordt
- “Wij”, als mensen die graag als authentieke individuen bezien worden, hebben moeite met groepsidentificaties door het gebruik van “wij”.
- “Wij” verzwakt de persoonlijke authenticiteit, terwijl dit vaak juist nagestreefd wordt
- “Wij” is een tegenstelling met “zij” en kan een tegenstelling met “zij” benadrukken
- “Wij” sluit degene(n) uit die daar blijkbaar niet toe behoren
- “Wij” geeft meestal slechts een virtuele beleving van vertrouwelijkheid, synchroniciteit en/of verbondenheid weer
- “Wij” lijkt te passen bij mensen die graag met andere mensen te maken hebben en een beleving creëren dat dit een algemene beleving is. Zelfs als dit zo zou zijn bij een bepaalde groep, beperkt het degenen die dit wellicht innerlijk niet precies zo beleven
- “Wij” is een (te) gemakkelijk woord, wordt vaak gebruikt om (te) verkort iets weer te geven

1 comment:

  1. per 18 juli 2012 gaf de anonymous zich te kennen aan de red'acteur als dat hij uit de anonimiteit wil treden ...
    dit geschiedt naar algemene stuurkunst richtlijnen op http://www.intransitie.eu/ waar de autonome "kabouter" of wichtel op-popt tot enig volume ...

    hiermee acht ik de prikkel verlinked tot een "eigen broedplek" of ooievaars standaard.

    tot uwe dienst

    disclaimer
    aan de vrije radicalen kunnen geen rechten worden verleend zonder een van te voren afgesproken contract in geschrifte (zegt Bartjes). Transparantie is een heel ding waarbij trigger-bronnen de werkelijke eigenaar zijn van wat de client doet ontknopen uit zijn verknoopte wezen in historisch perspectief. Waar waarde ontstaat doet de waarde-entiteit afdracht aan de rechthebbende met onverhoede & onvermoede intentie.

    ReplyDelete